kriszvital

Mérlegen a valóság

Legfrissebb bejegyzések
Feedek
Megosztás

Előkészületek

Mielőtt elkezdem a rendszeres edzést,van néhány dolog,amit be kell szereznem..

A nyáron csak szabadtéri edzéseket végeztem,így nem igazán törődtem azzal,hogy miben edzek,milyen eszközöket viszek magammal és milyen tápanyaggal vezetem le az edzéseket. Általában a kedvenc kék pólómban, egy szürke melegítőnadrágban vagy a kék munkás rövidnadrágomban futottam,edzettem. Egy hátránya volt mindig,hogy az edzések végén annyira leizzadtam,hogy még a nadrágom is átázott.. ilyenkor felpattantam a biciklire és hazatekertem. Most,hogy többször fogok teremben edzeni,és csak a futást meg némi kardio edzést végzek majd a szabadban,így egy olyan nadrágot kell választanom,amelyben nem látszik meg az izzadság. Hiába nem érdekel a külsőség,mivel én is nőből vagyok,ez mégis csak zavaró tényező más emberek között.

Pár éve karácsonykor kaptam nővéremtől egy szuper futónadrágot. Rám feszült,tartotta,amit tartani kell és olyan anyagból készült,amitől még hidegben is futhattam benne,nem fagytak le a lábaim. De egyszer valahol elhagytam és azóta sem edzettem hasonló nadrágban, a hízás miatt nem találtam esztétikusnak,hogy felvegyek egy olyat. Most,hogy ismét belelendültem a futásba és a rendszeres mozgásba,erőt veszek magamon és beszerzek egyet,mert mégis csak ez a legmegfelelőbb,legkényelmesebb alsóruházat,amit eddig hordtam. Szerzek hozzá egy rövidnadrágot,amit ráveszek majd,hogy azért legyen egy zsebem is,plusz a többi ruhanemű. A póló mindegy,de a fenekemig érjen le,hogy ne kelljen folyton húzgálni,plusz egy sportmelltartó,ami a helyén tartja a lányokat.

A cipőnél számomra csak az a fontos,hogy emelje a sarkam,mert a futás miatt eléggé megerőltettem a lábaim. Van egy Adidas cipőm,amit 5 éve vett magának a nővérem. Vagyis mind a kettőnknek ugyanolyat vett,csak én 4 év alatt annyira elhasználtam,hogy sajnos már semmire sem jó,a nővérem viszont alig használta a sajátját,így idén nekem adta az övét. A legkényelmesebb cipő,amit valaha hordtam,és addig lesz a partnerem a mozgásban,amíg szét nem esik.

A ruhák mellett van még 2 dolog,ami mindenképp szükséges edzéshez. Apukámnak van egy több mint 15 éves Casio órája. Van rajta minden,ami kellhet. Stopper,ébresztő, napok meg miegyéb. Mikor 2012-ben elkezdtem terembe járni,nekem adta,hogy használjam. Szinte csak alváshoz vettem le. Azzal mértem,hogy mennyi ideig tart egy edzés,ami nekem nagyon fontos volt. Bár most merült le benne az elem,eddig bírta szegény,ezért szeptemberig cserélnem kell benne,hogy készen álljon! A másik az egy olyan eszköz,amit a karra lehet rögzíteni,így akár a telefont is lehet benne tárolni. Ez két ok miatt lenne nekem fontos: az egyik,hogy néha annyira rossz zenéket játszanak a teremben,hogy inkább a saját számaimat hallgatom, a másik pedig a képek készítése. Mivel az a blogom lényege,hogy megörökítsem az edzés pillanatait,így mindenképp nálam kell,hogy legyen a telefon. Nem a szelfik meg a facebook bőngészése miatt,én nem olyan vagyok.

Van még valami,amit be kell szereznem. Szinte mindenki ajánlja az edzés utáni fehérjebevitelt. Őszintén szólva én nem szeretem a fehérjeporokat. Se vízzel se tejjel nem bírom meginni. Néha rakok sütibe,amikor olyan kedvem van,de ennyi. Ezért egyszer kipróbáltam helyette a fehérjepudingot. De csak tejjel,vízzel az is borzalmas. Hát az nekem nagyon megtetszett. Rendes puding állaga van, még az íze is elég jó,plusz kombinálhatom gyümölcsökkel is,ami feldobja. Ezért csak protein pudingot vagyok hajlandó venni,meg is fogom tenni,mielőtt elkezdődik az életmódváltás..

Ha tetszett a bejegyzés,maradj velem továbbra is!

Pillanataim

Jelenleg 103 és 104 kg között mozgok. Mikor januárban elkezdtem egy életmódváltó programot,akkor 110 kg volt a súlyom,azóta sikerült 6-7 kg-tól megszabadulnom. Ez a körülményekhez képest hatalmas előrelépés volt nekem,azóta jobban is érzem magam,sokan megdícsérnek,mennyit fogytam. Nem is a mérlegelés számomra a fontos,ugyanis több mint 30-35 cm-t faragtam le magamról,ami sokkal látványosabb! Mikor májusban ismét elkezdtem futni,azóta a vádlim is sokat formálódott,a teljesítményem pedig hozzám képest lenyűgöző: mára már ismét le tudom futni a 4 km-t úgy,hogy nem állok meg. Mikor meghíztam,a futást teljes mértékben elhagytam sőt,magát az edzést is elhanyagoltam, minden mozgás közben olyan volt,mintha a lábaimat lebetonozták volna! De újra itt vagyok és csinálom,nem adom fel,küzdök a végsőkig!

1 hónapja készítettem egy összehasonlítós képet,amin szerintem elég szépen látszódik a változás. A bal oldali kép januárban,a jobb oldali júliusban készült.

Kéthavonta fogok a januári képpel készíteni egy összehasonlítást,hogy én is és az olvasók is láthassák a változást.

Hetente fogok beszámolni az edzéseimről,hogy miket csináltam,mennyi ideig tartott és mit éreztem közben. Ezeket képekkel is fogom illusztrálni,hiszen ennek a blognak ez a lényege.

Addig is szeretném nektek bemutatni,hogy pontosan mire is számíthattok tőlem,milyen szabadtéri edzéseket végeztem. Ha elkezdődik a tanév,többet leszek edzőteremben,de a futást kint a szabadban fogom végezni,utálom a futógépeket!

Ismertetés

Sziasztok,Kriszti vagyok egy 22 éves lány,aki évek óta küzd a túlsúllyal. Pár hónapja már elkezdtem blogot írni,leírtam,hogy hogyan jutottam el idáig,hogyan híztam meg és,hogy mit kezdtem el tenni azért,hogy ismét elérjem a céljaimat! Tanácsokat osztottam meg arról,hogy mikor mit érdemes enni,mik azok a hibák,amikbe az ember legtöbbször belebotlik.. Írtam a lelki gondjaimról,arról,hogy milyen edzéseket végzek majd...

Most szeretnék tiszta lappal kezdeni..

Nem fogok tanácsokat osztogatni,amit azelőtt én sem tartottam be.. nem fogok étrendet ajánlani,mert minden embernek mások a szokásai.. nem.. anno abba a hibába estem,hogy mikor leírtam valami hű de nagy igazságot,akkor egy dolgot felejtettem csak el: BETARTANI! És itt a betartáson van a hangsúly.

Manapság a fitneszipar egy olyan reklámot próbál beadni az embereknek,amitől a lelkesedés lankad, a bátorság meginog és a végén ugyanott vagyunk,ahol a part szakad. Minden tizedik nő és férfi ossza meg a világhálón az életmódváltással kapcsolatos okosságait,az edzésterveiket,az étrendjüket,a mindennapi szokásaikat. Őszintén szólva ezzel nincs is probléma,mert sokaknak ez ad erőt és motivációt abban,hogy akarjanak változtatni. Nagyon sokan ebből gazdagodnak meg. Lemennek a konditerembe,ahol egy videóban bemutatják a helyes edzés fogásait,a feszes combok és popsi titkát,a lapos has titkát,majd kijelentik,hogy ne félj elkezdeni,harcolj a céljaidért,váltsd valóra az álmaid.

Nekem ugyanez a mottóm,ugyanez a célom,de mégis különböző... az én célom az,hogy saját magamon mutassam be az átalakulást,hogy bebizonyítsam,mire vagyok képes,mit érhetek el.. DE! Nem úgy,hogy lemegyek a konditerembe szépen,kisminkelve,majd edzés után feltöltök pár képet,amin egy darab izzadságcsepp sincs rajtam,és még a sminkem is ugyanúgy áll.. nem.. én az edzés közbeni pillanatot szeretném megosztani,mikor már az ember kezdené feladni,de még mindig van egy kicsi hátra,és szenved és liheg,nyög össze vissza,de akkor sem adhatja fel! Majd az edzés utáni pillanatot,ami a legédesebb,legfelemelőbb érzés,hiszen már is többet tettem a célom eléréséért.. és hogy miért akarom mindezt? Nők tucatjai félnek belevágni az életmódváltásba csak azért,mert mindenhol azt látják,hogy az izzadság ciki és előnytelen,félnek attól,hogy kinézik őket,félnek lemenni a terembe,mert mivan,ha ott ők a legkövérebbek,ők izzadnak a legjobban.. én már szerencsére ezt lerendeztem magamban,nem félek ezektől sőt,büszkén fel is vállalom,hogy IZZADOK edzés közben,és szenvedek és fújtatok és néha már a sírás kerülget,annyira fáj,de csinálom és megyek tovább!

Ez a célja ennek a blognak.. nem vágyom én arra,hogy majd egyszer sikeres és népszerű legyek emiatt.. de ha már azt elérem ezzel,hogy a nőkben ez a félelem ne legyen urrá,akkor bizony nagyon gazdag leszek!

Tarts velem,ha felkeltettem az érdeklődésed :)