kriszvital

Mérlegen a valóság

Október 18.

Egy hete olyan bejegyzést osztottam meg veletek,hogy jelenleg hol tartok az életmódváltásban.. azt terveztem,hogy hetente fogom megosztani veletek,hol is tartok éppen,főleg súlyban,de centiket is meg fogok adni,ezeket pedig képekkel fogom illusztrálni..ezzel nem csak másokat,de magamat is ösztönzöm majd arra,hogy van értelme ennek az egésznek!

Múlt héten nem volt konditermi edzés,pénteken szerettem volna menni,de közbejött egy családi esemény,emiatt kihagytam! A többi nap meg az én lustaságom miatt nem mentem. Bevallom,furcsa még nekem ez a helyzet,furcsa átállno erre a rendszeres testmozgásra..eddig hanyag voltam,de igyekszem majd betartani a heti három napos edzőtermi edzésemet! Viszont vasárnap rendesen megadtam a módját.. elmentünk futni a pályára,a 3 km sikerült is..majd említettem a páromnak,hogy biciklizzünk el a Tescoba néhány apróságért..az plusz 3 km volt,de mikor végeztünk,észrevettük,hogy kilyukadt mindkettőnk bicikli kereke...így hazáig toltuk a biciklit,ami plusz 4km volt..sikerült 10km-t edzenünk.. hát én úgy el voltam fáradva utána...

A mai mérlegelésen észrevehető némi fogyás,végre elhagytam a 109 kg-t! A legközelebbi mérlegelésnél centiket is mérek majd!

Keserves valóság

Tiszta lappal szeretnék kezdeni,ezért a jelenlegi állapotomról készítettem néhány képet,melyet szeretnék veletek és persze saját magamnak megosztani! Az a kép,amit az egyik bejegyzésemben megosztottam veletek,hogy hogy néztem ki januárban és utána júliusban,az egy kissé megváltozott.. Meséltem,hogy lelki traumán vagyok túl és a megfázásos betegség se segített az életmódom változásában,ezért felszaladt rám néhány kiló. Két mérlegen is megmértem magam és úgy tűnik,a súlyom annyi,mint januárban volt,viszont a centik nem változtak szinte semmit,tehát az is lehet,hogy a folyamatos fizikai munka nyáron megnövelte az izmaim tömegét,és ezért mutat annyit a mérleg.. nem tudom..

Mindegy is,hiszen nem az a cél,hogy sajnáltassam magam,szerintem a pajzsmirigyem is rendben van,de azért nézetek majd egy TSH szintet ismét.. az a cél,hogy mindezek alapján erőt vegyek magamon és bebizonyítsam,hogy hiába a sok fájdalom és lelki veszteség,én akkor is el fogom érni a céljaimat és ezekből a csalódásokból fogok erőt meríteni!

Muszáj hinnem magamban,különben elbukok.. lehetnék így is boldog és kiegyensúlyozott,de nem tudok az lenni,mert EZ nem én vagyok! Én egy sportos,mindig mosolygó,barátságos ember vagyok,aki most egy jelmezt öltött magára,de beakadt a cipzárja,és most egyelőre nem tud tőle szabadulni... de egyszer az a cipzár is feladja,és újra abban a testben lehet,amiben igazán boldog!

Ma nem csak súlyban,de centiben is lemértem magam,bízom benne,hogy ez hamarosan változni fog!

Íme az adatok:

Mellkas: 105 cm      Jobb és bal kar: 37 és 36 cm

Derék: 95 cm            Jobb és bal comb 64 és 65 cm

Csípő: 115 cm          Fenék: 126 cm

A súlyom pedig:

Íme a képek a jelenlegi alakomról,nem tudom,mennyire befolyásolhatja,de reggeli után készültek,tehát a legközelebbi képeket is így fogom készíteni:

Ez vagyok én! De bízom benne,hogy nem sokáig....

Étkezés felsőfokon

Azon kívül,hogy igyekszem betartani az étkezést nap mint nap,előfordul néha,hogy csalok! Egy kis túró rudi,egy kis péksüti,egy kis csokika,egy kis fornetti...én úgy gondolom,hogy ez belefér az ember életébe,nem lehetünk folyton tökéletesek,a szervezetnek ugyanúgy szüksége van a rossz minőségű kajára,mint a szénhidrátra!

De vannak olyan napok,mikor olyan ételeket is fogyasztok,amire egy átlag ember nem mindennap költhet,főleg én nem,aki még csak tanul. Szoktam figyelni az akciókat az ujságokban,így havonta 2-3 alkalommal királyi lakomával lepem meg magamat és a páromat is!

Ilyen pl. a vörös tonhal... általában 8-9000 Ft között van kilójának az ára,tehát egy szebb szelet az 3-4000 Ft.. ez az átlag embernek drága.. de egyszer megláttam,hogy 990 Ft volt darabja,így hát gondoltam próbáljuk ki,milyen.. én annyira megszerettem,annyira könnyed és finom,hogy azóta,ha látok leértékelten,veszek 1-2 szeletet,nem sajnálom a pénzt rá!

A másik ilyen finomság az a marha..a párom a múltkor szólt,hogy talált 3-400grammos marhahúst 2100 ft-ért.. ő már probálta,én még nem mertem,ezért gondoltam,itt az idő! Vettünk is két szép szeletet,ő megsütötte,én a köretet elkészítettem és tálaltunk is.. először furcsáltam az ízét,nem ilyennek képzeltem el,de esküszöm annyira megízlett! Azóta már kétszer vettünk,mert találtunk akciósan..ha nem lett volna leértékelve,akkor nem kóstoltam volna még azóta sem..főleg,hogy 8-9000ft között mozog ez is..

Véleményem szerint érdemes vadászni ezekre az akciókra,higgyétek el,megéri és istenien finom ebédet/vacsorát ehettek :)

Rendszeresség

Múlthét előtt,mikor voltam edzeni,elkövettem egy elég nagy hibát.. a megfázásom még mindig tartott,de szerencsére nem volt hatással az edzésemre,viszont a végén nem szárítottam meg a hajam,úgy mentem haza. Nem volt hideg,a Nap is sütött,viszont a betegségnek ez egy tökéletes pillanat volt arra,hogy újra megmutassa magát. Emiatt a múlthéten nem tudtam és mertem edzeni,ki akartam gyógyulni belőle...egy hét alatt sikerült kikúrálnom magam,a köhögés még tart,de teljesen lecsillapodott. Ennek örömére Vasárnap elmentünk egy jót kirándulni,tartott vagy 2-2,5 órát..a lábaim nagyon megérezték,de annyira jól esett,nem számított semmi!

Hétfőn nem bírtam rendesen ebédet vinni,így edzeni sem akartam,mert normális étkezés nélkül kínszenvedés a mozgás is. Ezért úgy gondoltam,kipróbálom,milyen lehet gyakorlat előtt elmenni a terembe! Szerdán pont délutános voltam,így előtte el is tudtam menni. Ismételten csak kardio edzéseket végeztem,mivel egy hét megint kimaradt,így inkább szoktattam magam. A taposógéppel kezdtem,2*15 percet végeztem rajta,de már az első két percben elkezdtem izzadni! Annyira izzadtam végig,hogy már kapaszkodni nem tudtam rendesen,mert csúszott a karom! Először elgondolkodtam,hogy most vajon ez normális e vagy nem.. aztán megnyugtattam magam,hogy a testem el van szokva a mozgástól,nem csoda,ha már az edzés elején csepeg az arcomról a verejték. A taposógép után a futópadra került sor. Két kilométert futottam,hol kocogtam,hol gyorsítottam.. nehéz volt nagyon,mert a sarkam  végig nagyon fájt,de nem álltam le! Futás után nem bírtam mást csinálni,így 56 perc volt az edzés + a bemelegítés és nyújtás! Nagyon jól esett,bár a gyakorlaton olyan voltam,mint aki csak pár órát aludt volna... de kipróbáltam ... és megérte!

Egy év után először..

Egy év után először mentem el edzőterembe edzeni.. hát hol is kezdjem.. DURVA VOLT! Első edzésként nem akartam súlyzós gyakorlatokat végezni,mert attól nagyon elszoktam, ezért kardio gyakorlatokkal indítottam meg az életmódváltásom első napját! Mikor odaértem a terembe,nem voltak valami sokan. Két srác felső testre edzett,bár a beszélgetés több volt,mint maga az edzés. Az első negyed órában egyedül voltam ott lány! Kissé furán éreztem magam,nagyon régen voltam ott utoljára. Átöltöztem,felvettem végre azt a nagyon kényelmes nadrágot,amit erre a célra vettem,felkészültem,készítettem egy képet edzés előtt,hogy legyen mihez hasonlítani majd,és elindultam a kardio gépek felé.

Elkezdtem tetőtől talpig bemelegíteni,majd a taposógéppel indítottam volna,de valamiért nem indult.. hát mondom nem baj,akkor kezdem egy kis futással,majd utána taposógépezek. A futás 20 percig tartott,2km lett a táv és közepes tempóban végeztem. Nagyon fájt már a végén a bokám,de nem akartam abbahagyni. Teljesen más,mint mikor kint futok a pályán,az kényelmesebb a lábaimnak is. Futás után ismét megpróbáltam a taposógépet,de nem indult.. rendben,akkor kérjünk segítséget a recepciós fiútól! Odajött,kedves volt,ránézett a gépre,majd a földre és felkapcsolta a főkapcsolót... ez eddig eszembe se jutott.. végre elkezdhettem azon edzeni.. már futás közben is izzadtam,de a taposón mintha öntötték volna rám a vizet! Negyed óránként automatikusan leáll a gép,tavaly kétszer 15 percet edzettem rajta,most bőven elég volt a negyed óra! Rettentően izzadtam és nagyon fárasztó volt. Rajtam kívül senki sem izzadt úgy,mint én. Tulajdonképpen alig izzadtak! Mikor a taposással is végeztem,még kellett egy negyed órás edzés,hogy a kardio megfelelő legyen.. az ellipszis trénert választottam. Sokan nem szeretik,mert hogy felesleges. Én ugyanúgy izzadtam azon is,szóval eredményesnek tartottam.. mikor azzal is végeztem,akkor még az utolsó tíz percben vádliztam egy jót. 3*10-et csináltam 25 kilóval.. hadd ne mondjam,mennyire szenvedtem közben! Letelt az egy óra. Lenyújtottam megfáradt testemet és bebattyogtam az öltözőbe. Kifújtam magam és gyorsan készítettem egy edzés utáni képet is! Sajnos nem adta át,ahogyan valójában kinéztem,de a lényeget bemutatja: izzadtam!!

Jövőhéten már a súlyzós edzések is megjelennek,arról és igyekszem majd beszámolni :)

Kezdődik

A Szeptember nem éppen úgy alakult,ahogyan terveztem.. mikor elszántam magam,hogy akkor szeptember elején el is kezdem az edzést,egy hirtelen gyász köszöntött ránk. Ez a gyász annyira megviselt,hogy le is betegedtem,megfáztam,amiből már csak a köhögés kellemetlenségét élem meg,de sokkal jobban vagyok,ha a héten végre elmúlik,akkor legkésőbb pénteken meg is kezdem az edzést!

A párom az én személyi edzőm,mentorom,barátom ebben az életmódváltásban,ő segít mindenben,amire egyedül képtelen lennék. Először is azzal kezdtük,hogy összeállítottunk egy étrendet,mert a tragédia miatt sikerült pár kilót visszahíznom... nem konkrét étrendet írt össze nekem,hanem csak felsorolta,hogy mit tartalmazhat a reggelim, a tízóraim,az ebédem és a vacsorám,plusz a nassolni valókat is megbeszéltük. Nem lehet több dugi csoki,nutellás croissant vagy sütike,csak ha csaló napot tartunk.

Igazából az étrendben nincsen semmi hűhó vagy varázslat... reggelente vagy zabkását eszem gyümölccsel vagy szendvicset (párizsi kizárva) vagy tojást vagy esetleg gabonapelyhet tejjel,esetleg joghurttal. Tízórai gyümölcs vagy az a protein puding, ebédre lehet főzelék,rizs,hal vagy bármilyen hús és sok zöldség. Uzsonna ha nagyon éhes vagyok,akkor lehet esetleg alma vagy piros bogyós gyümölcsök,a vacsora pedig ugyanaz,mint az ebéd,csak kevesebb szénhidrát és több fehérje tartalmazza az étkezést,plusz sok sok zöldség.

Az étkezés mellett az edzést is részletesen leírtuk,melyik napon mit és hányszor végzek majd el. Egyelőre hetente háromszor fogok edzőterembe menni,plusz hétvégente,ha az időjárás is kegyes lesz hozzánk,akkor kimegyek a pályára futni,kardio edzéseket végezni.

Íme az edzésterv:

Hétfő --> kardió (20 perc minimum) + lábazás: guggolás 4*12 növelve a súlyt, combhajlító 4*15, lábtoló 4*10 növelve a súlyt és végül vádlizás 4*20 szintén növelve a súlyt.

Kedd v szerda --> kardió (40 perc) + felső test: fekvenyomás 4*8-12, felülés 5*20+,amennyi megy, csigás lehúzás 4*10-15, majd csigás evezés 4*10-15, végül oldalemelés 4*8-12.

Péntek --> kardio (30-40perc) + teljes test: fekvenyomás 4*8-12, keret guggolás 4*8-12, merevlábas felhúzás 4*8, csigás lehúzás 4*10-15, csigás evezés 4*10-15 és végül vádli 3*20.

Mindegyik edzésformát úgy fogom végezni,hogy növelni fogom sorozatonként a súlyokat,de ha elkezdem és beszámolok a napokról,akkor úgy is meg fogom írni,mekkora súlyt használtam.

A hétvégén az edzős nadrágomat is megvettem végre :) Az első edzés után jelentkezem :)

Előkészületek

Mielőtt elkezdem a rendszeres edzést,van néhány dolog,amit be kell szereznem..

A nyáron csak szabadtéri edzéseket végeztem,így nem igazán törődtem azzal,hogy miben edzek,milyen eszközöket viszek magammal és milyen tápanyaggal vezetem le az edzéseket. Általában a kedvenc kék pólómban, egy szürke melegítőnadrágban vagy a kék munkás rövidnadrágomban futottam,edzettem. Egy hátránya volt mindig,hogy az edzések végén annyira leizzadtam,hogy még a nadrágom is átázott.. ilyenkor felpattantam a biciklire és hazatekertem. Most,hogy többször fogok teremben edzeni,és csak a futást meg némi kardio edzést végzek majd a szabadban,így egy olyan nadrágot kell választanom,amelyben nem látszik meg az izzadság. Hiába nem érdekel a külsőség,mivel én is nőből vagyok,ez mégis csak zavaró tényező más emberek között.

Pár éve karácsonykor kaptam nővéremtől egy szuper futónadrágot. Rám feszült,tartotta,amit tartani kell és olyan anyagból készült,amitől még hidegben is futhattam benne,nem fagytak le a lábaim. De egyszer valahol elhagytam és azóta sem edzettem hasonló nadrágban, a hízás miatt nem találtam esztétikusnak,hogy felvegyek egy olyat. Most,hogy ismét belelendültem a futásba és a rendszeres mozgásba,erőt veszek magamon és beszerzek egyet,mert mégis csak ez a legmegfelelőbb,legkényelmesebb alsóruházat,amit eddig hordtam. Szerzek hozzá egy rövidnadrágot,amit ráveszek majd,hogy azért legyen egy zsebem is,plusz a többi ruhanemű. A póló mindegy,de a fenekemig érjen le,hogy ne kelljen folyton húzgálni,plusz egy sportmelltartó,ami a helyén tartja a lányokat.

A cipőnél számomra csak az a fontos,hogy emelje a sarkam,mert a futás miatt eléggé megerőltettem a lábaim. Van egy Adidas cipőm,amit 5 éve vett magának a nővérem. Vagyis mind a kettőnknek ugyanolyat vett,csak én 4 év alatt annyira elhasználtam,hogy sajnos már semmire sem jó,a nővérem viszont alig használta a sajátját,így idén nekem adta az övét. A legkényelmesebb cipő,amit valaha hordtam,és addig lesz a partnerem a mozgásban,amíg szét nem esik.

A ruhák mellett van még 2 dolog,ami mindenképp szükséges edzéshez. Apukámnak van egy több mint 15 éves Casio órája. Van rajta minden,ami kellhet. Stopper,ébresztő, napok meg miegyéb. Mikor 2012-ben elkezdtem terembe járni,nekem adta,hogy használjam. Szinte csak alváshoz vettem le. Azzal mértem,hogy mennyi ideig tart egy edzés,ami nekem nagyon fontos volt. Bár most merült le benne az elem,eddig bírta szegény,ezért szeptemberig cserélnem kell benne,hogy készen álljon! A másik az egy olyan eszköz,amit a karra lehet rögzíteni,így akár a telefont is lehet benne tárolni. Ez két ok miatt lenne nekem fontos: az egyik,hogy néha annyira rossz zenéket játszanak a teremben,hogy inkább a saját számaimat hallgatom, a másik pedig a képek készítése. Mivel az a blogom lényege,hogy megörökítsem az edzés pillanatait,így mindenképp nálam kell,hogy legyen a telefon. Nem a szelfik meg a facebook bőngészése miatt,én nem olyan vagyok.

Van még valami,amit be kell szereznem. Szinte mindenki ajánlja az edzés utáni fehérjebevitelt. Őszintén szólva én nem szeretem a fehérjeporokat. Se vízzel se tejjel nem bírom meginni. Néha rakok sütibe,amikor olyan kedvem van,de ennyi. Ezért egyszer kipróbáltam helyette a fehérjepudingot. Bár ezt a pudingot nem épp edzés utánra ajánlják,hanem étrend kiegészítőként,ha esetleg nassolni szeretne az ember,vagy valami édesre vágyik. Ezt csak tejjel készítem,vízzel borzalmas. Rendes puding állaga van, még az íze is elég jó,plusz kombinálhatom gyümölcsökkel is,ami feldobja. Ezért csak protein pudingot vagyok hajlandó venni,meg is fogom tenni,mielőtt elkezdődik az életmódváltás..

Ha tetszett a bejegyzés,maradj velem továbbra is!

Pillanataim

Jelenleg 105 és 106 kg között mozgok. Mikor januárban elkezdtem egy életmódváltó programot,akkor 110 kg volt a súlyom,azóta sikerült 6-7 kg-tól megszabadulnom. Ez a körülményekhez képest hatalmas előrelépés volt nekem,azóta jobban is érzem magam,sokan megdícsérnek,mennyit fogytam. Nem is a mérlegelés számomra a fontos,ugyanis több mint 30-35 cm-t faragtam le magamról,ami sokkal látványosabb! Mikor májusban ismét elkezdtem futni,azóta a vádlim is sokat formálódott,a teljesítményem pedig hozzám képest lenyűgöző: mára már ismét le tudom futni a 4 km-t úgy,hogy nem állok meg. Mikor meghíztam,a futást teljes mértékben elhagytam sőt,magát az edzést is elhanyagoltam, minden mozgás közben olyan volt,mintha a lábaimat lebetonozták volna! De újra itt vagyok és csinálom,nem adom fel,küzdök a végsőkig!

1 hónapja készítettem egy összehasonlítós képet,amin szerintem elég szépen látszódik a változás. A bal oldali kép januárban,a jobb oldali júliusban készült.

Kéthavonta fogok a januári képpel készíteni egy összehasonlítást,hogy én is és az olvasók is láthassák a változást.

Hetente fogok beszámolni az edzéseimről,hogy miket csináltam,mennyi ideig tartott és mit éreztem közben. Ezeket képekkel is fogom illusztrálni,hiszen ennek a blognak ez a lényege.

Addig is szeretném nektek bemutatni,hogy pontosan mire is számíthattok tőlem,milyen szabadtéri edzéseket végeztem. Ha elkezdődik a tanév,többet leszek edzőteremben,de a futást kint a szabadban fogom végezni,utálom a futógépeket!

Ismertetés

Sziasztok,Kriszti vagyok egy 22 éves lány,aki évek óta küzd a túlsúllyal. Pár hónapja már elkezdtem blogot írni,leírtam,hogy hogyan jutottam el idáig,hogyan híztam meg és,hogy mit kezdtem el tenni azért,hogy ismét elérjem a céljaimat! Tanácsokat osztottam meg arról,hogy mikor mit érdemes enni,mik azok a hibák,amikbe az ember legtöbbször belebotlik.. Írtam a lelki gondjaimról,arról,hogy milyen edzéseket végzek majd...

Most szeretnék tiszta lappal kezdeni..

Nem fogok tanácsokat osztogatni,amit azelőtt én sem tartottam be.. nem fogok étrendet ajánlani,mert minden embernek mások a szokásai.. nem.. anno abba a hibába estem,hogy mikor leírtam valami hű de nagy igazságot,akkor egy dolgot felejtettem csak el: BETARTANI! És itt a betartáson van a hangsúly.

Manapság a fitneszipar egy olyan reklámot próbál beadni az embereknek,amitől a lelkesedés lankad, a bátorság meginog és a végén ugyanott vagyunk,ahol a part szakad. Minden tizedik nő és férfi ossza meg a világhálón az életmódváltással kapcsolatos okosságait,az edzésterveiket,az étrendjüket,a mindennapi szokásaikat. Őszintén szólva ezzel nincs is probléma,mert sokaknak ez ad erőt és motivációt abban,hogy akarjanak változtatni. Nagyon sokan ebből gazdagodnak meg. Lemennek a konditerembe,ahol egy videóban bemutatják a helyes edzés fogásait,a feszes combok és popsi titkát,a lapos has titkát,majd kijelentik,hogy ne félj elkezdeni,harcolj a céljaidért,váltsd valóra az álmaid.

Nekem ugyanez a mottóm,ugyanez a célom,de mégis különböző... az én célom az,hogy saját magamon mutassam be az átalakulást,hogy bebizonyítsam,mire vagyok képes,mit érhetek el.. DE! Nem úgy,hogy lemegyek a konditerembe szépen,kisminkelve,majd edzés után feltöltök pár képet,amin egy darab izzadságcsepp sincs rajtam,és még a sminkem is ugyanúgy áll.. nem.. én az edzés közbeni pillanatot szeretném megosztani,mikor már az ember kezdené feladni,de még mindig van egy kicsi hátra,és szenved és liheg,nyög össze vissza,de akkor sem adhatja fel! Majd az edzés utáni pillanatot,ami a legédesebb,legfelemelőbb érzés,hiszen már is többet tettem a célom eléréséért.. és hogy miért akarom mindezt? Nők tucatjai félnek belevágni az életmódváltásba csak azért,mert mindenhol azt látják,hogy az izzadság ciki és előnytelen,félnek attól,hogy kinézik őket,félnek lemenni a terembe,mert mivan,ha ott ők a legkövérebbek,ők izzadnak a legjobban.. én már szerencsére ezt lerendeztem magamban,nem félek ezektől sőt,büszkén fel is vállalom,hogy IZZADOK edzés közben,és szenvedek és fújtatok és néha már a sírás kerülget,annyira fáj,de csinálom és megyek tovább!

Ez a célja ennek a blognak.. nem vágyom én arra,hogy majd egyszer sikeres és népszerű legyek emiatt.. de ha már azt elérem ezzel,hogy a nőkben ez a félelem ne legyen urrá,akkor bizony nagyon gazdag leszek!

Tarts velem,ha felkeltettem az érdeklődésed :)